Skönhet á la Kitty ;)

Tycker du lika som mig, att vax blir lite väl överdrivet dyrt i längden ?
Här ska du få ett recept på ett billigt tips !
Jag har ett recept på eget hemmagjord vax som jag & alla mina
syskon använder !

Recept: 1 stor citron
3 dl Socker
½ dl vatten

Börja med att koka upp saften från citronen och sockret med vattnet.
Låt det koka upp ordentligt tills det börjar bubbla/skumma.
 Låt det sedan småkoka i ca 1 min till.
 När du kan dra skeden igenom vaxet och det bildas en “gata” är det klart.
Ta bort vaxet från plattan och låt det svalna lite.
 När du tycker att vaxet svalnat tillräckligt mycket så är det bara att börja vaxa;)
Ta en träpinne, ja ni vet sån som man får när man äter glass? fast lite tjockare, iaf
ta lite vax på den och lägg ett tunt lager vax på stället du vill vaxa sedan ta en stripe
och lägg på.
Dra alltid stripen i motsatt riktning där håret växer
och sedan fortsätter du bara=)
om du gjort detta rätt så bör du vara himla len just nu ;)
Är du kanske lite klibbig av vaxet och det går it att duscha av?
Avnänd olivolja :)

Använd köpta stripes eller gör egna utav en gammal tshirt eller liknande ..


-K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0